نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

راهنمای کامل تهیه یک سالاد الویه خوشمزه

  • کد خبر: ۱۸۱۶۲۰
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵
راهنمای کامل تهیه یک سالاد الویه خوشمزه
سالاد الویه ازجمله غذا‌های سرد بسیار پرطرفدار و محبوب در ایران است که تهیه آن نیاز به دانستن برخی نکات و فوت و فن‌ها دارد که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سالاد الویه یکی از مشهورترین سالاد‌های دنیاست که در ایران بسیار محبوب است و پایه ثابت میز غذا در مهمانی‌ها و به خصوص جشن تولدهاست. این سالاد خوشمزه در میان کودکان هم بسیار پرطرفدار است. تاریخچه ابداع سالاد الویه به قرن نوزدهم میلادی و کشور روسیه بر می‌گردد.
یک آشپز بلژیکی فرانسوی تبار به نام «لوسین الیویه» که سرآشپز رستوران اِرمیتاژ در مسکو بود، برای اولین بار این سالاد خوشمزه را ابداع کرد و دستور تهیه آن به تدریج از کشور روسیه به سایر کشور‌های اروپایی هم راه پیدا کرد. این سالاد معروف سال‌هاست که یکی از غذا‌های اصلی برای شام شب سال نو در روسیه محسوب می‌شود. تهیه سالاد الویه خوشمزه و مجلسی که در اروپا به سالاد روسی معروف است، نیاز به رعایت یک سری نکات و فوت و فن‌های خاص دارد که در ادامه این مطلب تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

نکات مهم برای تهیه یک سالاد الویه خوشمزه

۱ـ اولین نکته مهم برای تهیه یک سالاد الویه خوشمزه این است که مرغ و سیب زمینی را با هم بپزید تا سیب زمینی از همان اول طعم‌دار شود. برای این کار باید حتما سیب زمینی را پوست کنید و همراه با سینه مرغ داخل قابلمه بریزید و کمی آب اضافه کنید تا کاملا بپزند.
۲ـ برای بهتر شدن طعم سالاد الویه می‌توانید نیمی از خیارشور را رنده و نیم دیگر آن را به صورت خیلی ریز و نگینی خرد کنید.
۳ـ حتما سیب زمینی را با بعد از رنده کردن، با سس سالاد مخلوط کنید و بعد بقیه مواد سالاد الویه را به آن اضافه کنید؛ زیرا سیب زمینی باید مزه‌دار شود تا درنهایت یک سالاد الویه خوشمزه داشته باشید.
۴ـ سعی کنید همیشه دو تا سه قاشق خامه یا ماست پر چرب و همزده به سس مایونز اضافه کنید؛ زیرا این کار سالاد اولیه را خوشمزه‌تر می‌کند. میزان سس مایونز هم اختیاری است، بعضی‌ها الویه را کم سس و بعضی با سس بیشتر می‌پسندند؛ اما توجه داشته باشید که اگر سس مایونز نسبت به مواد بیش از حد کم باشد، سالاد شما خوشمزه نمی‌شود.
۵ـ حتما سیب زمینی و تخم مرغ و سایر مواد را از شب قبل بپزید و داخل یخچال بگذارید تا حسابی خنک شوند. اگر سیب زمینی گرم باشد، همه سس را به خود جذب می‌کند و ناچارید مدام سس مایونز اضافه کنید.


۶ـ اضافه کردن نخود فرنگی و هویج به سالاد الویه اختیاری است. اگر هویج را بپزید، شیرینی آن آزاد می‌شود؛ درنتیجه ممکن است سالاد الویه شما طعم شیرین بگیرد. بهتر است هویج را به صورت خام یا نیم‌پز به سالاد الویه اضافه کنید.
۷ـ اگر خیارشور شما بیش از حد شور است، در اضافه کردن نمک به سالاد الویه دقت کنید.
۸ـ به جای مرغ می‌توانید از ژامبون استفاده کنید.
۹ـ در صورت تمایل می‌توانید کمی جعفری ساطوری شده به سس سالاد الویه اضافه کنید. جعفری به خاطر عطر و طعمی که دارد، طعم خاص و ویژه‌ای به سالاد شما می‌دهد.
۱۰ـ اگر می‌خواهید معیار دقیقی برای تعداد سیب زمینی و تخم مرغ داشته باشید، بهتر است بدانید که به ازای هر دو نفر، یک عدد سیب زمینی متوسط لازم دارید و به ازای دو عدد سیب زمینی باید یک عدد تخم مرغ درشت را در نظر بگیرید.

منبع: فرادید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->